Skab overblik i dit liv!

Føler du dig at du ikke er fuld tilstede? hverken på arbejde eller derhjemme - at du altid er på vej videre i dine tanker og handling - vil du gerne være sammen med dine børn og opleve nærvær og vil du gerne nå dine mål på arbejde?
 
 
Brug din tid fornuftigt - tips til hvordan du kan nytte din tid og opnå balance:
 
 
 Drop aktiviteter, der tapper unødigt af din tid eller energi.

"Mange mennesker spilder deres tid på aktiviteter eller personer, der ikke tilfører nogen værdi - for eksempel bruger for meget tid på at lægge øre til brok eller sladder fra kolleger," siger Marilyn Puder-York, ph.d., psykolog og executive coach i New York og Connecticut.

Hendes råd er: Sig fra overfor eller styr udenom aktiviterd, er ikke forbedrer din karriere eller personlige liv.
 
-  Tag f.eks. øretelefoner på når du sidder i åbne kontorlandskaber, indled ikke en dialog med de kolleger der er negative og vil sladre.
 
- Italesæt overfor kolleger hvor meget tid et møde skal vare
 
- Forventningsafstem med kolleger, kunder, samarbejdspartnere hvad du vil tale om og fokuser på at komme tilbage til emnet hvis den anden part bryder "aftalen"/skrifter emne  
 
Skjult tidssluger - skær ned på små-forbruget af sociale medier

Er du på de sociale medier i tide og utide? skal du liiiige ind og tjekke for opdateringer på facebook, brummede der et tweet ind på din (arbejds) mobil?
 
Gik der "pludseligt" 15 min. på de sociale medier?
 
 
 
Gevinsten ved sociale medier-fri zone er - tidlig fri - tid til familien - tid til en naturoplevelse
 
Kan du begrænse dit forburg af sociale medier så er der tid at spare. Du kan endda være i stand til at forlade arbejdspladsen tidligere hvis du har flekstid, hvis du gør en bevidst indsats for at begrænse den tid, du bruger på nettet og sociale medier sites,  "Vi har ofte får suget ind i disse vaner, der gør os langt mindre effektive uden at vide det," uddyber Stack.
 
Hvor gemmer de online tidsrøvere sig?
 
Online adgang er foran os på skærmen og i hånden via mobilen. Vi tænker måske ikke længere det. Mange af os bruger meget ofte internettet i arbejdstiden. Det er blevet en vane at bruge:
 
- de sociale medier 
 - tweets
 - retweets
 - facebook opdateringer
 -messenger
- nyhederne
- private mails
- aktiekurser
- sportsresultater
- shopping tilbud
- vejret
- sms´er
- mms´er
- booking af biograf billetter, koncerter mv.
- tilmeldinger til private arrangementer
- bryllups og runde fødselsdags forberedelser
- ferierejse planlægning
- spil
- konkurrencer
 
og mange mange flere :-)
 
 
Kan du ikke administrere at holde dig væk fra online surfing...så må du begrænse din online adgang. Sluk f.eks. for dataopkoblingen mellem kl. 8-18. Sæt 1 time af i din dagligdag fra f.eks.kl.20-21 hvor du er online og besvarer mails, tweeter, online shopper mv.
 
Du kan ændre dine online vaner
 
En simpel øvelse for at blive bevidst om dine vaner er, at notere hver gang du foretage en privat online aktivitet i løbet af dagen. Du vil måske blive overrasket over den samlede mængde tid du bruger. Du ved det måske allerede godt, men har svært ved at få ændret vanen. Worklifebalance  

Lær at finde balancen! din work life-balance

Du kan med de rette værktjer og øvelser få balance i hverdagen med arbejde og familielivet
 
 
Worklifebalance rådgiver dig som privatperson og giver dig værktøjerne til at genvinde balancen og få overskud til både familien og karrieren. Brug kontaktformularen til at kontakte os eller skriv til worklifebalance@outlook.dk så kan du komme igang.
 

Motion og Mindfuness giver overskud

Det er svært at få tid til motion, når du har en tætpakket tidsplan, men tager du dig tid til at motionere kan den i sidste ende hjælpe dig med at få mere fra hånden ved at øge din energi niveau og evne til at koncentrere sig.  Forskning viser, motion kan hjælpe dig til at være mere opmærksom.

Samantha Harris, en advokat, der arbejder for en nonprofit organisation i Philadelphia, går i motionscentret 2 til 3 morgener hver uge før hendes familie vågner. "Det har været en sand saltvandsindsprøjtning i form af den måde, jeg føler for resten af dagen," siger hun. "Jeg føler mit hoved er klarere og jeg har haft tid til mig selv."  
 
Hos iform.dk og aktivtræning.dk kan du læse mere om de positive effekter af træningen
 
 
 
Vi lærer forskelligt. Mange vil gerne have visualiseret deres worklife-balance tips. Tryk på billedet eller nedenstående tekst og få gode tips til en sund worklife-balance.
 
 
 
 
 
 
 

Find opskriften på dit gode liv - lær mere om dig selv - vær mere for andre

 
 

Du kan spise dig i balance

 
Mange oplever det svært at komme igang med at spise sundt og varieret. Der er for mange usunde fristende tilbud i supermarkedet, til eftermiddagskaffen i kantinen og i slikskuffen derhjemme.
 
Hvordan starter man en sund kostplan op og endnu vigtigte, hvordan bliver sund mad - en sund vane
 
Vi hjælper dig gerne at alt det praktiske.
 
- Indkøbssedlen og indkøbstidspunktet
- Indkøbsplanlægning
- de sunde varer,
- indretning af køleskabet
- nedlukningen af slikskuffen
- de sunde snack alternativer
 
- og alt det andet praktiske der skal til for at få gang i den sunde livsstil (der holder)

At bruge energi - giver mere energi og overskud

 
 
 
 Ja det lyder som en selvmodsigelse. At bruge energi giver mere energi. Vi vil spare dig for den videnskabelig forklaring på hvorfor motion giver mere energi til dig. Motion virker - og motion samt en aktiv livsførelse giver dig overskud til at prioritere skarpt med hvad du bruger din dyrebare tid på - du vil værne om din tid med familien og venner og prioritere de oplevelser og aktiviteter der giver dig mental næring og glæde.
 
 

  Du kan få overskud til familien og vennerne

 
  
Er det svært at komme godt igang med en sund livstil - har du problemer med at finde tid til motion så lad os hjælpe dig. Vi giver dig smutvejene til en aktiv livsstil. Ja du kan tage trapperne i stedet for elevatoren, ja du kan parkere længst væk på firmaets parkeringsplads - og ja, der er nok af tips og tricks.
 
Udfordringen er, at finde præcis den opskrift/sammensætning af øvelser og aktiviteter der giver mening for dig. Det hjælper vi med.
 
Skriv eller ring gerne til Work Life Balance Instituttet og kom godt igang 
worklifebalance | 2000 Frederiksberg  | worklifebalance@outlook.dk